10 lat temu, 8 października 2011 roku, w Gdańsku odbył się chrzest nowego polskiego żaglowca „Kapitan Borchardt”, ex „Nora”, „Harlingen”, „Moewe”, „Vadder”, „Gerrit”, „In Spe”, „Utskar” i „Najaden”. Mimo, że statek jest najnowszym nabytkiem pływającym pod polską banderą, jest jednocześnie najstarszym polskim żaglowcem, bo zbudowanym w 1918 roku.

Historia żaglowca
„Kapitan Borchardt” to nowy, a jednocześnie najstarszy polski żaglowiec. Trzymasztowy szkuner gaflowy został wybudowany w Holandii w 1918 roku jako oceaniczny statek towarowy.

Przebudowany w 1989 roku żaglowiec dysponuje dwoma kabinami dwuosobowymi, siedmioma kabinami trzyosobowymi oraz czterema kabinami czteroosobowymi. Wszystkie posiadają klimatyzację oraz łazienkę z natryskiem i toaletą. Tym samym łączy w sobie niepowtarzalną atmosferę historycznego żaglowca z komfortowymi warunkami, w których można przeżyć żeglarską przygodę. Będzie to czwarty z ogólnodostępnych żaglowców w Polsce („Dar Młodzieży” i „Iskra II” służą szkołom, dla młodzieży i dorosłych żeglarzy dostępne były do tej pory „Fryderyk Chopin”, „Pogoria” i „Zawisza Czarny”)

Dane techniczne:
Typ: szkuner trzymasztowy, Materiał: stal, długość całkowita: 45 m,długość pokładu: 33,84 m, szerokość: 7,02 m, zanurzenie: 3,21 m, wyporność: 173 tony, Żagle: 10 żagli o pow. 600 m2, silnik: Caterpillar 3406B, 350 HP, liczba miejsc: 49 (w tym 8 dla załogi zawodowej), Kabiny: 2 dwuosobowe, 7 trzyosobowych, 4 czteroosobowe, 5 dla załogi

Foto: Rept0n1x,  Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported, Biuro Armatorskie żaglowca

Autor

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.