Największy kontenerowiec świata w Polsce.  400-metrowy gigant w podróży z Azji do Europy w Gdańsku przeładuje 11 tysięcy kontenerów. Statek z Chin do Polski płynął 40 dni.

MSC Gülsün zawinął do gdańskiego terminalu kontenerowego w piątek po południu. To największy kontenerowiec na świecie, na pokład może zabrać 23 tysiące kontenerów, w tym 2 tysiące kontenerów chłodniczych, przeznaczonych do transportu żywności i produktów farmaceutycznych.  Przypłynął z Chin, po drodze odwiedził porty m.in. w Hiszpanii i Niemczech.

Statek to prawdziwa morska bestia, 400 metrów długości i 61,5 metra szerokości.  Na pokład zabiera 225 tysięcy ton ładunku i jest obecnie największym kontenerowce w światowej flocie. Kontenerowiec ma 33, 2 m wysokości oraz 16 m maksymalnego zanurzenia. Jego jednorazowy ładunek zmieści się na 14 tysiącach ciężarówek. Jest wyposażony w silnik MAN D&T 11G95ME-C9.5 x 1 set (66,650 kW x 80.0 rpm). Maksymalna prędkość statku to 21 w. Jednostka została zbudowana w tym roku w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w Geoje w Korei Południowej. Pływa pod panamską banderą.

Do roku 2020 armator, MSC Mediterranean Shipping Company, chce pozyskać jeszcze 10 podobnych jednostek, co pozwoli na zwiększenie obrotów pomiędzy portami chińskimi i europejskimi.

Przewoźnik podaje, że kontenerowiec MSC Gülsün to jednostka ekologiczna. Dziób statku został zaprojektowany w taki sposób, by zwiększać efektywność energetyczną poprzez zmniejszenie oporów kadłuba. Najnowocześniejsza technika minimalizuje opór wiatru, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Jednostka wyposażona jest w zatwierdzony przez IMO hybrydowy system oczyszczania spalin. Może przechodzić na paliwo o niskiej zawartości siarki, jest także przystosowana do przebudowy na zasilanie LNG. Dla zapewnienia bezpieczeństwa załogi i ładunku, statek ma dodatkowo podwójnie zabezpieczony kadłub wokół siłowni. Na pokładzie zainstalowano także specjalistyczny program, który umożliwia ocenę stanu kadłuba w 3D. Dla jeszcze większej ochrony, jednostka wyposażona jest w „dwuwieżowy” system przeciwpożarowy z pompami o dużej wydajności.

Autor

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.