XXI edycja targów Boatshow w Łodzi za nami. Listopadowy termin to dobry czas do podsumowania sezonu, spotkań towarzyskich, ale także czynienia pierwszych planów na kolejny rok. Targi w Łodzi to impreza kameralna, ale mimo t warto było pofatygować się do Łodzi, aby zmierzyć się z tamtejszą ofertą.

Przebojem targów był jacht o długości 14,20 m, który mocno wyróżniał się spośród innych jednostek w swojej kategorii dzięki niezaprzeczalnym kwalifikacjom morskim, a także najlepszej jakości, włoskiemu wyposażeniu wnętrz. Ferretti Yachts 450 wyposażony jest w trzy kabiny, dwie łazienki oraz kuchnię, która zaskakuje automatyką. Jacht posiada również obszerny flybridge, który zawiera wygodne kanapy, rozkładany stół i materac słoneczny. Podróżowanie z rodziną i przyjaciółmi nigdy nie było aż tak pasjonujące i wygodne.

Wśród  wystawców można było spotkać TOPCAT Polska. W ich stoisku m.in. jeden z modeli nowej serii X –bezmieczowy katamaran ,wszechstronny w swoim zastasowaniu, łączący wysoką jakość i atrakcyjny design. Katamaran daje się łatwo i precyzyjnie składać bez jakichkolwiek elementów  skręcanych. Łatwość żeglowania i bezproblemowy transport sprawiają, że katamaran  ten jest przystosowany do pływania regatowego , turystycznego  jak i typowo rodzinnego. Na stoisku Delphia Yachts największego polskiego producenta jachtów żaglowych tym razem zobaczyć można było Nano, czyli mały jacht spacerowy do rekreacyjnego pływania. To konstrukcją przypominającą tradycyjne wypornościowe łodzie holenderskie, świetnie nadaje się na kanały i jeziora. Świetnie sprawdzi się także wśród pasjonatów wędkarstwa. Prezentowany jacht DEMO w doskonałym wyposażeniu w tym roku odwiedził Wenecję.

Pływanie ekologiczne? Jasne, że to możliwe! Z jachtami spacerowymi autonomicznymi energetycznie, z napędem elektrycznym z innowacyjnym zintegrowanym poszyciem fotowoltaicznym. Głównym źródłem energii elektrycznej są panele fotowoltaiczne zintegrowane z poszyciem jachtu. Jako pomocnicze źródła energii wykorzystywane są turbiny powietrzno-wodne. Dla efektywnego zarządzania pozyskaną energią został opracowany system energetyczno-elektroniczny, który steruje przesyłem energii pomiędzy poszczególne odbiorniki oraz zasila w energię elektryczną turbinę napędową. Innowacyjność jachtu polega na tym, że jednostka pozbawiona jest spalinowego silnika napędowego oraz zbiornika na paliwo. Kolejną nowinką jest zintegrowane poszycie fotowoltaicze z kadłubem (innowacja na skalę światową). Dodatkowa przestrzeń została zagospodarowana na dodatkową jednostkę akumulatorów oraz zwiększenie zbiorników na wodę użytkową. Jacht ten charakteryzuje się możliwością dłuższej eksploatacji na akwenie bez konieczności wpływania do portu na ładowanie akumulatorów.

Jeżeli chodzi o silnik to nasi wystawcy wiedzą prawie wszystko. Wśród nowości będziecie mogli zobaczyć polską premierę silnków z rodziny EVINRUDE G2 – 115, 140, 150. Silniki Evinrude typu E-TEC charakteryzują się wieloma udogodnieniami technicznymi, którymi nie mogą pochwalić się konkurencyjne produkty innych marek. Mowa tu przede wszystkim o systemie bezpośredniego wtrysku w jednostce dwusuwowej. Wytrzymałe silniki gwarantują nie tylko możliwość osiągania bardzo zawrotnych prędkości, ale również wysoką efektywność spalania – niższą o 15% względem produktów konkurencji. Co więcej, w porównaniu do innych konstrukcji dwu- i czterosuwowych jednostki te mają o 75% niższą emisję spalin. Moment obrotowy tego produktu jest wyższy aż o ok. 30%, a jego praca jest wyjątkowo stabilna i bardzo cicha. To wszystko sprawia, że szukając najlepszego silnika zaburtowego, warto wybrać produkty Evinrude .

Prosto z Finladnii przyjechał do Łodzi najnowszy, premierowy Flipper 900 ST. Jacht pozwala, nawet dużym grupom, na rejsy w każdych warunkach atmosferycznych. Łódź jest zwinna w manewrowaniu, a jej sportowy charakter ożywa już przy przyspieszeniu. Luksusowa powierzchnia pokładu, doskonała nautyka, unikatowy pełny otwierany elektrycznie dach dający możliwość poczucia łodzi otwartopokładowej.

Firma IMT Vehicle Sp. Z o.o. jest producentem nowego rodzaju sprzętu motorowodnego: GOKARTÓW 3 bros – małych, ekonomicznych i nieskomplikowanych jednostek z napędzanych silnikami zaburtowymi. Kierowanie gokartem jest bardzo proste i odbywa się analogicznie jak w samochodzie, poprzez kierownicę. Sternik zajmuje pozycję nisko, w centralnym punkcie gokarta, siedząc w kubełkowym fotelu zapewniającym dobre trzymanie ciała podczas skrętów. Z tyłu za sternikiem znajduje się praktyczny, 60 litrowy schowek, w którym poza gaśnicą, cumą i innym drobnym osprzętem użytkownik może bezpiecznie umieścić swój podręczny bagaż, chroniąc go przez zamoczeniem. To jest również miejsce na kamizelkę ratunkową, gdy łódź jest na postoju.

Fani zabawy w i na wodzie nie będą zawiedzeni. Gokart 3bros 2FREE wyposażony w silnik 30HP bez trudu może holować dmuchańce, lub wakeboardzistę! Czyni to z niego prawdopodobnie najmniejszą motorówkę na świecie przystosowaną do wakeborda!

Dla osób które cenią sobie indywidualny styl jest także dobrą wiadomość –  produkty można spersonalizować do wymagań klientów w zakresie kolorystyki, detali wykończeniowych, dodatkowego osprzętu nawigacyjnego, sprzętu audio, oraz oświetlenia.

Nową odsłoną zaskoczy nas STILLO YACHTS komfortową, ergonomiczną propozycją dla wszystkich wodniaków, którzy lubią komfort wypoczynku i nie chcą ponosić dużych kosztów paliwa.  Jest doskonałą alternatywą dla rodzin z dziećmi czy żeglarzy, którzy ze względu na wiek mogą potrzebować więcej wygody funkcjonalności i przestrzeni.  Na Stillo 30 może wygodnie mieszkać osiem osób, więc doskonale spisuje się zarówno jako łódź dla grupy przyjaciół, jak i w czarterze. Stillo 30 to elegancki, sprawny i szybki jacht, a zarazem komfortowy boothaus. Wśród nowości nie zabrakło elementów nawigacyjnych – ploter map Raymarine z GPS i echosondą zaprojektowany dla prostej obsługi i wydajności przy niewielkiej cenie.

Autor

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.